2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
دفع زباله و بازیافت در صنعت فولاد

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 36
كل بازديدها : 6695

دیگر امکانات


زباله های جامد در کارخانه های فولادی محصولات جانبی ضروری تولید شده در مراحل مختلف پردازش در تولید آهن و فولاد هستند. زباله های جامد تولید شده توسط آلیاژهای آهن و فولاد باعث آلودگی محیط زیست می شود و بنابراین باید از بین برود. تا دهه گذشته، سرباره، گرد و غبار و لجن تولید شده توسط گیاهان فولادی یکپارچه زباله نامیده می شود، اما اکنون این اصطلاح به دلیل استفاده مجدد از این زباله ها به جای "محصول" جایگزین شده است.


در سال 2010، ایالات متحده حدود 2.7 میلیون تن فولاد را به عنوان ظروف و بسته بندی در جریان زباله های جامد شهری و همچنین 14.2 میلیون تن فلزات آهنی شامل آهن و فولاد به عنوان کالاهای بادوام تولید کرد که 6.8 درصد کل تولید مجدد MSW در سال 2010.


زباله های تولید شده توسط صنعت فولاد نه تنها موجب مشکلات سلامتی می شود، بلکه باعث تخریب محیط زیست می شود. بنابراین برای صنایعی که در ساخت فولاد دخیل هستند، بسیار مهم است که روشهایی را انتخاب کند که دفع و بازیافت زباله را به طور ایمن تضمین کند.


روش های استفاده شده توسط صنایع مختلف فولاد برای دفع زباله:

Jindal Steel and Power Limited (JSPL) از طریق فعالیت های تحقیق و توسعه گسترده، مواد زائد جامد را که می تواند به عنوان ورودی های تولیدی مورد استفاده قرار گیرد شناسایی کرده است. این شرکت سیاست سه R را - Recycle، Reduce و Reuse دنبال می کند - برای مدیریت زباله های آن. بسیاری از پروژه های نوآورانه تحت عنوان "ثروت از ضایعات" برای استفاده از ضایعات جامد به اجرا در آمده است. هدف اصلی این شرکت تبدیل زباله های جامد به ثروت است تا از آن بهره مند شود.


حوضه آبریز پارسادا JSPL به طور موقتی زباله های جامد را ذخیره می کند و پس از آن برای دوباره استفاده مجدد، زباله های جامد به کارخانه آهنی منتقل می شود.


به تازگی BMP (گیاه زیست فرآوری) در ارتباط با BARC، بمبئی برای تولید زیست گازی نصب شده است. زیست تخریب پذیر از منطقه مسکونی در این 3 BMP TPD جمع آوری، جدا و تغذیه می شود. این تنها گیاهی است که در کل Chhattisgarh وجود دارد. همانطور که در قانون صدور Fly Ash، که از سال 1999 به اجرا گذاشته شد، JSPL وضعیت استفاده از Fly Ash را به دست آورد. برای رسیدن به سطحی از بهره برداری از 100٪، اقدامات لازم صورت گرفته است. خاکستر تا حدودی برای ساخت آجر، افزایش خاکستر خاک، ساخت و ساز جاده و خاکی، ساخت سیمان و پر کردن زمین استفاده می شود.


یکی دیگر از صنایع فولاد بزرگ، فولاد تاتا، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را به عنوان یک اولویت برای شرکت کاهش داده است. سرمایه گذاری های عملیاتی، مانند کوره جدید انفجار H در جمشید پور، به دنبال استفاده از تجهیزات پیشرفته ای است که باعث بهبود کارایی و کاهش آلودگی می شود.


برخی از اقدامات انجام شده توسط Tata Steel، India عبارتند از:


89.6٪ از زباله های جامد از کارخانه های فولادی بازیافت یا استفاده مجدد می شود.

17٪ از زباله های جامد تولید شده، حدود 6، 12،300 تن در سال های 2008 تا 2009 به منظور پر کردن مناطق کم ارتفاع و ساخت جاده های محیطی در نزدیکی جمشیدپور مورد استفاده قرار گرفت.

تانسان آهن و فولاد، سایت گل سرسبد بزرگترین تولید کننده فولاد چین، گروه هبی Iron & Steel (HBIS)، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است. در سال های اخیر، آهن تانشان و فولاد بهبود محیط زیست در مصرف برق، مصرف آب و بازیافت ضایعات را بهبود داده است.


آهن تانگشان از سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ در زمینه صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی در انرژی استفاده می کند. دو کوره جدید انفجار 450 متر مکعبی تخریب شده است، تخریب گرد و غبار به میزان 1600 تن در سال و دی اکسید گوگرد 3000 تن کاهش یافته است.


در سال 2011، این شرکت 25 پروژه صرفه جویی در انرژی را اجرا کرد و 2.68 میلیارد RMB (400 میلیون دلار) در زمینه مدیریت و حفظ محیط زیست سرمایه گذاری کرد.


در سال 2012، Tangshan Steel قرارداد سرمایه گذاری مشترک با Harsco را برای دستیابی به محیط زیست و پردازش محصولات جانبی تولید فولاد امضا کرد. توافق جدید شامل فرایندهای پیشرفته شلغزایی برای سرباره BOF و LAF است که منجر به کاهش چشمگیر تاثیرات زیست محیطی نسبت به روش های سنتی، همراه با بازیابی فلز با کارایی بالا و تولید محصولات مشترک از سرباره های باقی مانده برای استفاده مجدد از سیمان، بتن و زیرساخت های پایه بازار.


به غیر از این روش های دفع زباله توسط شرکت ها، بازیافت نیز بسیار مهم است. بازیافت فرآیندی است که از مواد (ضایعات) به محصولات جدید جلوگیری می کند تا از مصرف مواد بالقوه سودمند جلوگیری شود، مصرف مواد خام تازه کاهش یابد، مصرف انرژی کاهش یابد، آلودگی هوا (از آتش سوزی) و آلودگی آب (از دفع زباله) با کاهش نیاز برای دفع زباله های متعارف و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به تولید پلاستیکی. بازیافت یک جزء کلیدی کاهش ضایعات مدرن است و سومین جزء "قرمز" است